Njut av de små sakerna

Mina leder i fingrarna är konstiga idag, jag kan inte röra vissa fingrar utan att behöva knäcka dem först. Min frukost var såddär god och i morse for många negativa tankar igenom mitt huvud. Jag har way för många valkar och jag har sjukt tjock benstomme. Jag har ätit för onyttigt för mitt eget bästa den senaste veckan. Vädret har varit uselt och jag har spenderat för mycket pengar på sista tiden....

Men vänta... Va?!

Det är lätt att fastna i negativa banor och tankegångar. Bryt den negativa tanken! Kontra med en bra tanke, en positiv tanke. Bryt ner de stora negativa tankarna till små, positiva tankar. Som hjälp kan du ta penna och papper. Byt ut musiken från hård och deppig, till glad och peppande. Vad är du glad för idag? Vad är du nöjd över? Om du aktivt tänker positiva tankar kommer du automatiskt bli gladare och livet blir lite enklare. Byt ut problemen till möjligheter till förändring.

Mina fingrar kanske är konstiga just idag, men det går snart över, det vet jag, det är nog kylan som gör lederna stela. Frukosten kanske inte var den bästa men ikväll ska jag äta sushi till middag! Dom där valkarna är vad som gör mig till mig, jag kanske inte är hundra procent nöjd med min kropp, men jag är inte heller hundra procent missnöjd med den, min pojkvän gillar mina valkar och han ger mig komplimanger ofta för min kropp. Jag har stora bröst och det gillar jag haha! Ja jag har ätit väldigt onyttigt, jag kanske har gått upp nåt kilo, men vad gör det om fem år? Om jag promenerar som vanligt kommer det ändå inte märkas av på min kropp. Vädret kan ju knappast bli mycket sämre i alla fall, det kan bara bli bättre. Idag är det endå lite sol! Angående mycket pengar spenderade så ser jag det som investeringar och dessutom får jag bidrag och lån i morgon, vilket betyder att jag har råd att handla mat igen hehe.

I eftermiddag åker jag upp till Stockholm, jag älskar att åka tåg! I morgon ska jag träffa en vän för lunch och eftermiddagen och kvällen ska jag spendera med min kära broder och förhoppningsvis den andra brodern också. Jag har inte träffat dem sen nyår så jag längtar sjukt mycket. Lördagen ska jag boka in för vänner och åker jag till Vingåker igen och lovet är över.

 

Jag och mina bröder på väg till Gambia i julas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0